2023. máj 15.

Milyen laptop márkákkal voltak a legelégedettebbek 2021-ben - Laptop ranglista 2021

írta: TechNote
Milyen laptop márkákkal voltak a legelégedettebbek 2021-ben - Laptop ranglista 2021

Az ACSI, vagyis az American Customer Satisfaction Index ezúttal is összeszedte és rangsorba állította a 2021-es évre vonatkozóan, hogy a felhasználók mely laptop gyártókkal voltak a legelégedettebbek összességében. 

Vajon az Apple képes volt megtartani a korábbi magabiztos első helyét? Mennyit javított a Lenovo százalékosan? Hogy szerepelt a Dell vagy az Acer? Vajon mely gyártó végzett a lista legvégén? Cikkünkben összeszedtünk mindent, amit laptop fronton a 2021-es ügyfél elégedettségi témában tudni érdemes.

A felhasználói visszajelzések nem csupán a pozitív marketing szempontjából kulcsfontosságúak egy cég életében, hanem, mert a visszajelzéseket beépítve az adott gyártó a termékfejlesztésen is csiszolhat. Egy pozitív vásárlói véleményekben, visszacsatolásokban és tapasztalatokban büszkélkedő cég, minden esetben sokkal nagyobb bizalmat ébreszt a bizonytalan vásárlókban, mint egy olyan, amely ennek éppen az ellenkezőjével bővelkedik. 

Bár korábban már született egy műfajában hasonló, ám tematikájában mégis más típusú cikkünk “Melyik a legjobb laptop márka?” címen, ami persze ugyanígy a gyártókat állítja rangsorba, ám nem a felhasználói visszacsatolások, hanem sokkal szakmaibb szempontok alapján.

Laptop ranglista 2021

image1.png

 

Az első oszlopban az adott gyártót, a második-harmadik oszlopban a 2020-as és a 2021-es eredményeket, a negyedikben pedig a változás százalékos arányát látjuk. Utóbbi természetesen lehet pozitív és negatív is, egy-egy esetben ugyanakkor az is megesett, hogy az adott gyártó pontosan ugyanolyan eredménnyel zárta a 2021-es évet, mint az azt megelőzőt.


APPLE

A teljes piac 6%-át birtokló Apple stabilan tartja az első helyét, ráadásul olyannyira, hogy pontosan ugyanannyi ponttal sikerült ezt abszolválnia, mint egy évvel korábban. Az Apple a keményvonalas és elhivatott felhasználói bázisán felül a kiváló, gyors és megbízható teljesítményéről, remek akkumulátor idejéről és a kiemelkedő támogatottságáról híres. Gyengeségei között a fájdalmasan magas árazást, illetve a nem bővíthető memóriát lehet megemlíten.


HP 

A HP 4%-ot javított, ezzel pedig eggyel feljebb, a második helyre zárkózott a tavalyi évhez képest. Erősségei között említendő a gyakorlatilag minden árszegmenst lefedő termékpaletta, a kompetens vásárlói support (azaz támogatás, pl. garanciális ügyek intézése, stb.) és a három éves gyártói garancia. Nem is véletlen, hogy a cég a teljes piac 22.6%-át lefedi, hiszen laptopjai könnyűek és vékonyak, teljesítményük stabil, élettartamuk pedig relatíve hosszú. Gyenge pontjai között az egydimenziós, megújulni látszólag képtelen kialakítást és dizájnt lehet kiemelni, illetve, hogy hardverük bár valóban stabil, kiemelkedően erősnek azért nem mondható.


ACER 

Az Acer is javított a legutóbbi rangsorhoz képest, igaz csupán 1 százalékpontot, ám egy biztos harmadik helyre még ez is elegendő volt. Ez sokak számára meglepő lehet hazánkban, hiszen sok ember az olcsó és így gyengébb minőségű laptopokra asszociál a márkanevet hallva, de ez a felmérés és a saját tapasztalataink is inkább az ellenkezőjét támasztják alá.  A piac egészéből 7%-os lefedettséget birtokló vállalat legfőbb erényei között a saját dedikált high-end gaming sorozatait (pl. Acer Predator), komponenseit és kiegészítőit, a megbízható, mégis megfizethető kínálatot és a széles termékpalettát illik megemlíteni. A gyártó supportja ugyanakkor nem a legerősebb, a támogatottság hatékonysága is legfeljebb csupán egy erős közepes érdemjegyre vizsgázna.


Samsung 

A Samsung két egész százalékot is esett, így dacára annak, hogy korábban még a második helyen végzett, ezúttal ez sajnos csupán a negyedikre volt elegendő. A gyakorlatotban ez Magyarországon nagy jelentőséggel nem bír, mivel Magyarországról kivonult a Samsung laptop üzletága. A márka erősségei között említendő vékony és könnyű kialakítás, a kompetitív specifikációk, illetve a gaming modellek várakozáson felüli teljesítése továbbra is a jobbak között tartják, a fantáziátlan dizájn és gyengécske akkumulátor miatt jövőre már lehet hátrébb csúsznak majd.

Dell

Az üzleti laptopok két nagyágyúja, a Dell és a Lenovo bár 1% és 3% javulást tudhatnak magukénak, sajnos ez így is csak a középmezőny végére lett elegendő. Ez sokak számára valószínűleg nagy meglepetést jelent, de azért az megemlítendő, hogy az Acerhez képest pl. csak 1 ponttal maradt le a gyártó.  A Dell a maga 17%-os piaci lefedettségével, a szélesre eresztett termék palettájával, a kiváló üzemidővel rendelkező akkumulátor élettartamával, a magas szintű támogatottsággal és supporttal, illetve az üzleti szériás laptopok minőségi kijelzőjével, a gyártónak mindenképpen az élbolyban lenne a helye. Kontraként talán a minimalista dizájn fantáziátlanságát lehetne megemlíteni, ám ez alapvetően nem kéne elvegyen a gyártó termékeinek értékéből.

Lenovo

A 25%-os piaci lefedettséget birtokló Lenovo az egyik, ha nem a legjobb ár/érték arányú választás hardveresen. A gyártó sok piacon mára már piacvezetővé vált. A cég a különböző sorozatival és a valóban szélesre eresztett termékpalettájával igyekszik minden árszegmenst lefedni, - teszi mindezt ráadásul meglehetősen sikeresen. A gyártó ráadásul kiemelkedő supporttal és támogatottsággal rendelkezik, így az alapvetően kicsit egysíkú dizájn és kialakítás bőven bocsánatos.


Asus

A listát a tavalyihoz képest változatlan összeredménnyel befejező Asus zárja. A piac egészéből 5%-ot birtokló gyártó elsősorban a kiváló kijelzőjéről, az innovatív dizájn megoldásairól (gondoljunk pl. az Asus Zenbookokra), a széleskörű balesetbiztosítási lehetőségeiről, illetve a kiemelkedően erős és professzionális gaming kínálatáról (Asus Rog laptopok) ismert . Persze gyengéi is vannak, ilyen például, hogy az akkumulátor idő és élettartam, illetve annak szervizelése néhány modell esetén azért hagy némi kívánnivalót maga után. 

A többi márka: MSI, Razer, Microsoft

Persze, mint ahogyan azt a bevezetőben már említettük, az MSI, a Razer vagy például a Microsoft csupán látszólag maradtak ki a szórásból, a táblázatban “all others”, vagyis amolyan “futottak még” címkével feltüntetett kategória ugyanis őket hivatott lefedni. Ennek pedig értelemszerűen az az oka, hogy az ügyfél elégedettséget tekintve sajnos ezúttal sem sikerült maradandót alkotniuk, sőt a 2020-as esztendőhöz képest 3%-os mínuszt sikerült csak a közösbe ügyeskedniük. Bár saját márkanévvel fémjelzett laptop híján az Amazon neve nem releváns a notebook kategóriát tekintve, gigászi viszonteladói státusza miatt ugyanakkor mégis becsúszott a lista leges legvégére.

Szólj hozzá

apple notebook laptop samsung lenovo acer asus használt notebook használtlaptop használtnotebook westnotebook